Innergie Coaching biedt de mogelijkheid om coaching aan te bieden aan de medewerkers binnen je bedrijf of organisatie.
De afstand met de organisatie maakt het gemakkelijker om om te gaan met de interne politiek, cultuur en conflicten. Coaching is onder andere in te zetten als middel om van binnenuit organisatievernieuwing mogelijk te maken. Zo is gebleken dat coaching een effectieve vorm van leren is en organisaties kunnen op die manier ervaring en kennis opbouwen om er optimaal van te profiteren.
HIeronder staan nog enkele voorbeelden waarbij een coachingprogramma van Innergie Coaching uitkomst kan bieden;
Organisatieontwikkeling en cultuurverandering: Coaching kan helpen de waarden, visie en missie van de organisatie te communiceren; een een-op-een coachingrelatie kan werknemers helpen de organisatiecultuur te begrijpen en de nodige wijzigingen aan te brengen.
Preventie van ziekteverzuim: Tijdens het coachingstraject wordt bekeken waar de knelpunten zich bevinden. Er wordt gezocht naar de knelpunten van een medewerker, waardoor er inzicht wordt verkregen wat de energie-slurpers en energie-gevers zijn. Hierbij wordt gezocht naar de balans tussen in- en ontspanning, zowel in de professionele omgeving als in de privé-situatie. Belangrijk is om de werknemer inzicht te laten krijgen in wat de verschijnselen zijn bij stress en/ of een te hoog ervaren werkdruk en hoe hiermee kan worden omgegaan.
Vaardigheden verbeteren: Coaching stelt ervaren, zeer competente leiders in staat om hun expertise door te geven aan anderen die specifieke vaardigheden moeten verwerven.
Leiderschap en managementontwikkeling: Coaching stimuleert de ontwikkeling van leiderschapscompetenties. Deze competenties worden vaak gemakkelijker verkregen door bijvoorbeeld geleide oefening of ervaring dan door opleiding en training.
Onboarding: Coaching helpt nieuwe medewerkers, stagiaires of starters om zich in de organisatie te vestigen.
Professionele identiteit: Wanneer jongere werknemers aan de start van hun carrière zitten, hebben ze hulp nodig om te begrijpen wat het betekent om een professional in hun werkomgeving te zijn. Coaches spelen een sleutelrol bij het definiëren van professioneel gedrag voor (nieuwe) medewerkers.
Motiveren van medewerkers: Coaching helpt medewerkers bij het ontdekken van hun eigen motivatie, omdat deze aansluit bij hun kernwaarden. Medewerkers voelen zich daardoor meer gehoord en gewaardeerd. Dit verhoogt weer het behoud van personeel.